Lancer Veteranprosjekt ferdig

Dette er en egen seksjon for eldre Mitsubishier.

Lancer Veteranprosjekt ferdig

Innleggav Jarle skrevet Tor Jul 29, 2010 11:10 pm

Da er bilen registrert det tok sin tid men den ble fin.
Det lille som var av rust er sveiset og bildene sier vel resten.
Delebilen er levert til gjenvinning.
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Denne var mer skjelden en jeg først trodde, litt problemer med å skaffe deler under veis. Trenger fortsatt front og bakfanger dersom noen har det på lur.

mvh

Jarle
Jarle

Mine biler: 1978 Lancer

Re: Lancer Veteranprosjekt ferdig

Innleggav Christian Ness Olsen skrevet Fre Jul 30, 2010 6:08 pm

Sinnsykt kult :D Gratulerer så mye, godt å se en klassiker på skilter :D
Brukerens avatar
Christian Ness Olsen
Medlem

Mine biler: 2009 Colt 1.3 CZ5 Intense
1998 Lancer 1.6 GLXi aut.

Innleggav Pål Egil Nordli skrevet Fre Jul 30, 2010 8:03 pm

Gratulerer med fin bil!
Mitsubishi Galant 1981 2.0 - R.I.P.
Mitsubishi Galant 1980 2.0 aut.
Brukerens avatar
Pål Egil Nordli

Innleggav firelude skrevet Ons Aug 04, 2010 9:26 pm

Ai ai ai....du store verden ! Denne ble bra , det må sies ! Utgangspunktet var kanskje ikke så ille ? Har du byttet mye mekaniske komponenter eller er det utfør maskinarbeid på motoren ? Tenker da på om motoren er fått en gjennomgang / overhaling . Er innredningen restaurert ?

Jeg prøver å få en oversikt over en totaloverhaling av en av mine Celester ang kronasje . :doubt:
firelude

Mine biler: Celeste GT 2000-77
Celeste GT 2000-77
Celeste GSR 2000-77
Celeste ST 1600-79
Celeste ST 1600-79
Sapporo GSR 2000-78
Sapporo GSR 2000-80
Sapporo GL 2000-81

Innleggav Jarle skrevet Tor Aug 05, 2010 1:16 pm

Har ikke rørt motoren, ble frarådet det. Den har reg. kjede og går som en symaskin. Har ikke skiftet mye deler, begge frontlys, ett parklys, begge sideblinkere og noe annet småtteri. Det var noen småbulker så retting og lakk ble det dyreste, kostet på ny frontrute. Innvendig er det ikke gjort annet en å forsterke trekket i førersetet og byttet vinyøi hattehylla.Clutch er skiftet og bremseklosser i front. Morris Autohandel i Tønsberg hadde fanger til Seleste men ikke min. Du kan jo sjekke om de har mere på lager til en god veteranpris.
firelude skrev:Ai ai ai....du store verden ! Denne ble bra , det må sies ! Utgangspunktet var kanskje ikke så ille ? Har du byttet mye mekaniske komponenter eller er det utfør maskinarbeid på motoren ? Tenker da på om motoren er fått en gjennomgang / overhaling . Er innredningen restaurert ?

Jeg prøver å få en oversikt over en totaloverhaling av en av mine Celester ang kronasje . :doubt:
Jarle

Innleggav firelude skrevet Tor Aug 05, 2010 7:44 pm

Oki , det er allerede gjort , venter da i spenning :D Jasså du fikk tak i front rute ? Hmmm...trenger 2 stk til "leste" . Ja en seriøs lakkjobb er vel det dyreste vil jeg tru . I din søken etter deler /delebiler kom du aldri over GSR utgaven av Lancer ? Husker tilbake på tidlig 80 -tall da torsdags utg av Aftenposten var ukas høydepunkt for oss som leste bilannonser . Der var det en GSR utg som var til salgs , orginalt med 1600 motor . :P
firelude

Celeste GT 2000-77
Celeste GSR 2000-77
Celeste ST 1600-79
Celeste ST 1600-79
Sapporo GSR 2000-78
Sapporo GSR 2000-80
Sapporo GL 2000-81

Innleggav Jarle skrevet Tor Aug 05, 2010 9:42 pm

Har bre sett GSR på diverse forum. Problemet er at mange herjer disse bilene i filler. De ser ikke verdien på samme måte som oss. Jeg er medlem av 6 forum, den med best og mest bilder er http://www.cardomain.com
Jarle
firelude skrev:Oki , det er allerede gjort , venter da i spenning :D Jasså du fikk tak i front rute ? Hmmm...trenger 2 stk til "leste" . Ja en seriøs lakkjobb er vel det dyreste vil jeg tru . I din søken etter deler /delebiler kom du aldri over GSR utgaven av Lancer ? Husker tilbake på tidlig 80 -tall da torsdags utg av Aftenposten var ukas høydepunkt for oss som leste bilannonser . Der var det en GSR utg som var til salgs , orginalt med 1600 motor . :P
Jarle

Innleggav firelude skrevet Lør Aug 07, 2010 11:25 am

Morris Autohandel hevder de ikke har deler til Celeste , som en snill gutt jeg er må jeg jo da stole på dem og ikke mase mer..Når du har letet opp deler har du prøvd å søke opp de forhandlerene som har vært i markede i mange år med forespørsel ang gamle deler ? Kan jo være at et gammelt delelager ikke er kastet ( som visstnok er vanlig ) . :(

Jeg bare undrer på om ikke en av mine Celester har en bakrutestickers der det står "Morris Autohandel Tønsberg" .. :)
firelude

Celeste GT 2000-77
Celeste GSR 2000-77
Celeste ST 1600-79
Celeste ST 1600-79
Sapporo GSR 2000-78
Sapporo GSR 2000-80
Sapporo GL 2000-81

Innleggav Jarle skrevet Søn Aug 08, 2010 3:07 pm

Morris var den første forhandleren i Norge på Mitsubishi. Rart at de nå ikke har det er en mnd siden jeg fikk det bekreftet.
Jeg har fått noen deler fra forhandlere i norge. En del kan fortsatt bestilles. Ellers er det ebay som gjelder.

Jarle
firelude skrev:Morris Autohandel hevder de ikke har deler til Celeste , som en snill gutt jeg er må jeg jo da stole på dem og ikke mase mer..Når du har letet opp deler har du prøvd å søke opp de forhandlerene som har vært i markede i mange år med forespørsel ang gamle deler ? Kan jo være at et gammelt delelager ikke er kastet ( som visstnok er vanlig ) . :(

Jeg bare undrer på om ikke en av mine Celester har en bakrutestickers der det står "Morris Autohandel Tønsberg" .. :)
Jarle

Innleggav Mats Hauge skrevet Man Aug 09, 2010 7:28 pm

Som på pm, kjempe arbeid. Flott at u holder denne klassikkeren i live :)

Kunne tenkt meg litt større bilder da men :P
Brukerens avatar
Mats Hauge
Styreleder

Mine biler: ---
[V]99 Galant sport
[x]96 Lancer Gl(x)i
[x]93 Lancer Gli

Returner til Veteranforum

Hvem er i Forumene

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest