Askarius skrev:men når jeg skal montere den ser jeg
#1 at jeg må ut med hele dekselet i midtkonsollen for og få skrudd ut det "rothull" greia som står under cd spillern, lurer derfor på hvordan denne fjernes? bare klips eller?
Har du spiller i bilen fra før, ta denne ut før du begynner. Det er mulig å få ut midtkonsollen med spilleren i, men det blir tungt og litt uhåndterlig.
Begynn med å jekke opp dekselet rundt midtkonsollen i bakkant (altså mot baksetene) med noe tynt og flatt. Den vil bøye seg litt, men vær forsiktig, så knekker du den ikke. Flytt jekketingen lenger frem langs, ca midt på dekselet, til høyre for girspaken. Jekk litt forsiktig her også, så løsner neste klips. Gjør det samme på motsatt side. Nå er dekselet løst og kan dras ut av sporene den står i i selve hovedrammen som askebeger etc står i.
Ta ut askebegeret. Før hånden inn under rammen og grip tak rundt metallrammen askebegeret sto i. Dra forsiktig men bestemt rammen rett ut til du kjenner det løsner. Gjør det samme på høyre side av rammen, altså under sigarettenneren. Nå er rammen løs i nedre kant. Det står en klips på hver side midt på knekken av rammen. Fortsett å dra forsiktig men bestemt for å få disse løs også. Ta tak i nedre kant av hullet spilleren sto i for å hjelpe til.
Til sist står det en klips på hver side øverst i hjørnene av rammen. Disse løsner lett når de andre er ute. Ta tak i rammen og nøkk lett i den, så løsner de.
Klimakontrollen henger fast med fire skruer. Fjern disse med en dertil egnet stjernetrekker, og stapp kontrollen tilbake i hullet i dashbordet.
Sigarettenneren har to ledninger og en pære, samt at det sitter en pære i rammen til askebegeret. Vri pærene ca 90 grader til høyre eller venstre for å få dem ut. Ledningene til sigarettenneren sitter med klipskontakter; den brune må bøyes litt nedover for å få den løs.
Nå er alt koblet fra, og du kan ta hele rammen vekk.
Oppbevaringsboksen sitter med to skruer på hver side; skru disse ut og fjern boksen.
Askarius skrev:#2 at hullet i midtkonsollen er ikke høyt nåkk til en standard dobbel DIN spiller, noen som har montert sånt og vet hvordan jeg burde gjøre det? vurderer og bare hente frem dremmelen og kappe ut i overkant slik at ramma til spillern går inn...
Jeg brukte en manuell fil for å slipe bort kanten, men Dremel vil gjøre samme nytten og mye raskere

Du må kappe vekk ramme helt til plastkanten flukter med metallkanten på innsiden. Hullet er da fremdeles litt trangt, så jeg knep festerammen til spilleren litt sammen for å få den inn og bøyde den tilbake til ca originalform etterpå, og trakket så inn spilleren. Gikk helt fint, og alt henger dønn fast.

Askarius skrev:Også blir det endel demping i dører og hjulbrønn. noen som vet om andre plasser det er lurt og dempe i denne typen bil?
Hele byggverket kommer til og bli gjort av me myself and i

Jeg ville ha dempet gulvet når jeg først holdt på; disse bilene er ikke veldig godt lyddempet i utgangspunktet, og når du skal ha senk og lavprofildekk på den, så kommer du til å merke hjulstøyen veldig godt.