Det er nå 25 jun 2017 00:24

Alle klokkeslett er UTC+02:00

Legg inn nytt emne  Svar på emne  [ 1 innlegg ] 
Forfatter Melding
Legg innLagt inn: 01 jun 2017 21:20 

Heisann!

Har en 2004 lancer kombikupé hvor jeg selv har skiftet bremser nylig. Skiver og klosser, foran og bak.

Ett problem jeg raskt merket meg, var at ABS lampa begynte å lyse i hastighet på ca 120 km/t.

Etter dette merket jeg at bremsene gir en lett vibrering i hastighet på 100 km/+ (ved myk oppbremsing) - og ved fartsøkning opp til 120 begynner ABS lampa og lyse. Forsøker jeg å bremse igjen da, i samme høye hastighet (med ABS lampa lysende), så fungerer bremsene som normalt.

Stopper jeg opp og skrur av tenninga, så slukker lampa.

ABS lampa begynner å lyse ved 120 km/t uavhenging om man forsøker og bremse eller ei.

Ved hardere oppbremsing i høy hastighet(100-120 km/t, før ABS lampa slår seg på)vibrerer det i bremsene, og jeg mener bilen trekkes noe til siden. Ved myk oppbremsing vibrerer bremsene helt til du slipper opp bremsen.

Bremsene fungerer som normalt fra 0 km/t - 100 km/t.

Andre endringer etter bremseskift er:

-Merker en veldig lav støy lyd fra formentlig høyre dekk foran. Kan sammenlignes med lyden man får når man kjører på skravert kantlinje for eksempel - bare mye (mye) lavere støynivå.

- en metallisk lyd fra hjul(ene) foran, ved den siste oppbremsingen før man stopper opp. Denne lyden kommer ikke alltid, men kun ved den siste svake oppbremsingen. Lyden er ikke av typen bremser som piper- brukte kobber fett...

- Har en gang merket en ørliten vibrasjon fra rattet i hastighet på 120 km/t, dog veldig lite.

Noen som kan hjelpe til med hva som forårsaker dette? Har forøvrig booka en time på snapdrive for en sjekk...

Siste tilleggsinformasjon: ingen av disse problemene var tilstede før bremsene ble skiftet.

Toppen

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Legg inn nytt emne  Svar på emne  [ 1 innlegg ] 

Alle klokkeslett er UTC+02:00