Det er nå 19 mar 2019 02:30

Alle klokkeslett er UTC+01:00

Legg inn nytt emne  Svar på emne  [ 5 innlegg ] 
Forfatter Melding
Legg innLagt inn: 11 apr 2007 06:48 
Brukeravatar

Mine biler: ^^^^^^^^
'03 Space Star Comfort
Sted: Akershus, Langhus
Alfa 159 med sportslige og luksuriøse utstyrsversjoner

Nå er Alfa 159 (sedan og Sportwagon) tilgjengelig i enda flere utstyrsversjoner: Ti og Exclusive.
Bilde

"TI" - Turismo Internazionale er en sport versjon som nå er tilgjengelig for Alfa 159 og Sportwagon mot et pristillegg på kun kr. 10.000,- i forhold til Distinctive som inntil nå har vært toppmodellen. Samtidig lanseres også Exclusive versjoner for alle motoralternativer for å møte den økende etterspørselen etter svært velutstyrte modeller som merket opplever i Norge. Pristillegget er kun kr. 20.000,- (i forhold til Distinctive).

Alfa 159/Sportwagon er større enn hovedkonkurrentene BMW 3-serie og Audi A4. Den er 4.66 m lang, 1.82 m bred og 1.42 m høy. Bagasjerommet i Sportwagon er på hele 445 liter. Dimensjoner som gir god plass til passasjerer, sammen med gode og fleksible lastemuligheter. Likevel har den sportslige kvaliteter som er "hjertet" i en Alfa Romeo. Alfa 159 er også helt på topp i sin klasse når det gjelder sikkerhet og leveres standard med de mest avanserte passive sikkerhetsinnretninger. Dette har allerede blitt bekreftet gjennom høyeste karakter i Euro NCAP: 5 stjerner.

Ny "Ti" versjon
Navnet "Ti", Turismo Internazionale er en betegnelse som Alfa Romeo har benyttet på sine mer sporty modeller. Dette er biler som er ment til å kjøre på vanlig vei, men med kjøreegenskaper man vil assosiere med løpsbiler. De nye "Ti" versjonene som nå er tilgjengelig for Alfa 159 og Sportwagon, lever opp til historien med standard 19" alu. felger, sporty skinnseter, sportsfjæring - senket 2 cm og ikke minst et sporty interiør med unike detaljer.

"Ti" leveres kun for de mer motorsterke alternativene: 1.9 JTDm (150 hk/320 Nm diesel), 2.4 JTDm (200 hk/400 Nm diesel), 1.9 JTS (160 hk), 2.2 JTS (185 hk), 3.2 JTS (260 hk). Pristillegget er på kun kr. 10.000,- (i forhold til Distinctive).

Standardutstyret omfatter blant annet:
19" tommer aluminiumsfelger
Sportsfjæring - senket 2 cm
Sporty skinnseter
Røde Brembo bremsekalipere
Sideskjørt
Mørkt alu. dashboard
Sporty instrumentering og interiør

Ny Exclusive versjon
Siden introduksjonen av Alfa 159/Sportwagon har majoriteten av salget vært 1.9 JTDm med 150 hk (diesel) med mye utstyr som skinn, Bi-xenon, Blue&Me® etc. De siste månedene har også den nye 6-trinns automatiske girkassen Q-Tronic tatt en økende del av salget. Dette viser at Alfa Romeo er å regne med i "Premium" segmentet. Alle motoralternativer leveres i Exclusive versjon mot et pristillegg på kun kr. 20.000,- (i forhold til Distinctive).

Standardutstyret for Exclusive omfatter blant annet:
Skinnseter
Bi-xenon lys
Parkeringssensor foran/bak
Blue&Me®
Elektronisk justering av førersete med memory
Elektroniske innfellbare utvendige speil med memory

Velutstyrt i grunnversjon
Alfa 159/Sportwagon er velutstyrt allerede fra standardutgaven Progression med blant annet klimaanlegg, oppvarmede forseter, lær ratt og gearkule, radio med CD spiller, elektriske vindusheiser foran, fjernbetjent sentrallås, høyderegulerbart ratt og førersete, elektriske utvendige speil, sikkerhetsseler med beltestrammere foran, 7 kollisjonsputer, ABS med EBD og MSR, delt baksete 60/40 (+), VDC (+) og lyktespylere (+). Distinctive har i tillegg cruise control, to-sone klimaanlegg, automatisk avblendingsspeil, regnsensor, Alfatex setetrekk, radio/CD styring på rattet, elektriske vindusheiser bak, aluminiumsfelger etc.

I tillegg tilbys en rekke ulike komfort systemer for å øke trivselen i kupeen ytterligere som for eksempel: AV klimaanlegg med trippel soneinndeling (mulighet for å justere temperatur i baksetet), CD radio med MP3 , 10 disketters CD veksler, Bose HI-Fi system med automatisk lydregulering etc.

Konkurransedyktige priser
Nye Alfa 159 koster fra kr. 324.900,-,* mens Sportwagon har et tillegg på kr. 20.000,- i Progression versjon.

Alfa 159 1,9 JTDm Exclusive med 120 hk/280 Nm diesel motor koster fra kr. 364.900,-*, (+kr. 20.000,- for Sportwagon). "Ti" versjonen leveres med motorer fra 150 hk/320 Nm diesel motor og startprisen er kr. 403.900,-* (+kr. 20.000,- for Sportwagon). Klikk her for å gå til prisliste.

Salget har startet
De nye utstyrsversjonene er klare for bestilling hos norske forhandlere nå.

Toppen

Innleggsemne:
Legg innLagt inn: 11 apr 2007 07:15 
Brukeravatar

Sted: Oslo
Det er nesten så jeg mistenker at disse Alfa Romeo nyhetene på forumet kun er til meg.. ;) Håper det blir solgt et par velutstyrte 159'er med bensinmotor her i landet så jeg kan kjøpe en brukt om noen år når det verste verditapet er unnagjort.

Toppen

Innleggsemne:
Legg innLagt inn: 11 apr 2007 07:49 
Brukeravatar

Mine biler: ^^^^^^^^
'03 Space Star Comfort
Sted: Akershus, Langhus
Skal innrømme at jeg har deg i tankene når jeg legger inn disse Alfa nyhetene :-D.
Og jeg siler også nyhetene litt... varebiler og Daewrolet har ikke høy pri ;-)

Toppen

Innleggsemne:
Legg innLagt inn: 11 apr 2007 11:35 
Brukeravatar

Mine biler: ---------
11' Octavia RS TDi DSG
94' E88A 3.1 V6 "VR4"
93' E88A D4 hatchback
Sted: Råholt, Eidsvoll
Kunne tenkt meg en 159 Sportwagon TI selv jeg!!! Sikla LENGE på 156 GTA!!!!! Men havna litt høyt i pris på en måte :lol:

X - Colt GLX (CJ1A) '96
X - Galant GLS (EA2W) '97
X - Colt GLXi (CA4A) '92
X - Galant GLSi (E55A) '93
X - Outlander Instyle (CW5W) '07
X - Galant GLSi (E75A) 94'
X - Galant V6 (E54A) 95'

Toppen

Legg innLagt inn: 01 apr 2018 03:08 

Nike Air Vapormax Flyknit
Fenty Puma Slides
Michael Kors Canada